08 March 2010

Suatu petang

Aku di Perling, menunggu hujan berhenti. Kalau tadi hujan agak renyai.., mereka complaint pasti hujan ini membawa bahang.. Dan secara tetiba, hujan turun dengan lebatnya.. Semua orang terpaksa menunggu hujan berhenti pulak.

Bila sebut pasal hujan, aku teringat kata-kata kawan-kawan aku yang berasal dari Kelantan.. Mereka cakap, hujan dan banjir di Kelantan, bukanlah bencana semata-mata. Bagi kawan aku ni, hujan dan banjir yang melanda membawa rahmat pada mereka. Bukannya apa, masa ni lah mereka dapat mencuci mata melihat betis-betis putih awek Kelantan.

Aku memang setuju benar kenyataan tu... Maklumlah sama-sama merenyam.. Memang tak dinafikan, sebahagian besar wanita Kelantan cantik-cantik belaka..

Itu pandangan aku sebagai anak sulung dari 5 beradik yang semuanya lelaki.. (sebab tu jakun tengok perempuan)

"Macha!!! Nescafe lagi satu!!!!"Biasalah.... Hujan tak berhenti lagi.. Tak tau nak buat apa..

Takkan aku nak redah hujan ni.. Lagipun takde arah tuju. Rumah aku jauh dari sini.Takkan aku nak ke Angsana. Basah kuyup.. Hilang handsome aku nanti..

No comments: